Στα πλαίσια ενός προγράμματος πανελλήνιας εμβέλειας με τίτλο «Νοιάζομαι και δρω» οι μαθητές και οι μαθήτριες της Γ΄τάξης μαζί με τις δασκάλες τους Μουμτσάκη Γαρυφαλίτσα   (Γ1), Χατζηγιάννη Εύη (Γ2), Δουλγεράκη Σταματούλα (Γ3), Καραγκούνη Ευγενία (καθηγήτρια Μουσικής) και   Τράιου Ιφιγένεια  (καθηγήτρια Αγγλικών) ασχολήθηκαν με τα ζώα συντροφιάς και τα αδέσποτα ζώα.

ΣΤΟΧΟΙ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ:

Κύρια επιδίωξη του τοπικού δικτύου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης , στο οποίο εντάχθηκε το πρόγραμμα, ήταν η ενημέρωση και προαγωγή της φιλοζωικής κουλτούρας, ώστε οι μαθητές:

α)να κατανοήσουν το σύνολο των ευθυνών και των δεσμεύσεων που οφείλει να αναλαμβάνει κάθε ιδιοκτήτης ή κάτοχος ζώου συντροφιάς και

β)να καλλιεργήσουν την ιδιότητα του εν δυνάμει ενεργού πολίτη, ο οποίος ενδιαφέρεται, αναζητά και επιδιώκει την εφαρμογή μιας ουσιαστικά βιώσιμης και πολιτισμικά ορθής αντιμετώπισης ή και επίλυσης του φαινομένου των αδέσποτων ζώων.

Συμπληρωματικά, όμως, επιχειρήθηκε οι μαθητές μας :

  1. Να κατανοήσουν και να αποσαφηνίσουν τις βασικές έννοιες του εθελοντισμού, της αλληλεγγύης και της ενεργού πολιτειότητας.
  1. Να γνωρίσουν διάφορες εθελοντικές οργανώσεις και να συνδράμουν στο έργο τους.
  1. Να μάθουν να συνεργάζονται,  να διαπιστώσουν τα οφέλη της συνεργασίας και να την αποζητούν στη ζωή τους μέσα και έξω από το σχολείο.

ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΦΟΡΕΙΣ :

Στα πλαίσια του προγράμματός μας τους τελευταίους 3 μήνες γνωρίσαμε και συνεργαστήκαμε με τους παρακάτω:

Εθελοντικές Οργανώσεις

  1. 1. Ελληνική Ομάδα Διάσωσης Παράρτημα Ξάνθης
  1. 2. Φιλοζωικό Σωματείο: «Αδέσποτοι  Φίλοι»
  1. 3. Γιατροί του Κόσμου- (επικοινωνήσαμε με Θεσσαλονίκη μέσω Skype)
  1. 4. Δίκτυο Μεσόγειος SOS

Φορείς – Σύλλογοι- Ιδιώτες

  1. 1. Τράπεζα Αγάπης Ιεράς Μητρόπολης Ξάνθης
  1. 2. Φορέας Διαχείρισης Νέστου και λιμνών Βιστωνίδας-Ισμαρίδας
  1. 3. Κτηνιατρική Διεύθυνση
  1. 4. Ιδιώτης Κτηνίατρος
  1. 5. Γονείς – ιδιοκτήτες ζώων συντροφιάς
  1. 6. Σύλλογος  Γονέων και Κηδεμόνων  14ου Δ.Σ. Ξάνθης

ΑΝΑΣΤΟΧΑΣΜΟΣ- ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ:

Είμαστε σίγουροι ότι οι μαθητές μας χάρηκαν κάθε δράση που είχε σχέση με το πρόγραμμα και συμμετείχαν με ευχαρίστηση. Πιστεύουμε  ότι έκαναν το πρώτο βήμα για να μάθουν  να εκτίθενται στον κόσμο και να υποστηρίζουν ανοιχτά και δημόσια την άποψή τους. Διαπίστωσαν, ακόμα, ότι υπάρχουν και πολλοί άλλοι που «νοιάζονται και δρουν» και που στο μέλλον μπορεί να αποτελέσουν συνεργάτες τους.

Το πιο σημαντικό όμως : απέδειξαν, στον εαυτό τους πρώτα απ’ όλα, ότι μπορούν κι ότι οι μικρές πρωτοβουλίες έχουν σπουδαία αποτελέσματα, αν ενώσουμε τις δυνάμεις  μας.

Τέλος,  παρουσίασαν το σύνολο της δουλειάς τους στην καλοκαιρινή γιορτή του σχολείου, ελπίζοντας να …παρασύρουν μικρούς και μεγάλους σε δράσεις εθελοντισμού και αλληλεγγύης, σε δράσεις που θα μπορούσε να υιοθετήσει ολόκληρο το σχολείο σε μόνιμη - γιατί όχι – βάση, σαν μια μεγάλη οικογένεια που είναι.

Κλείνοντας, πιστεύουμε ότι η φιλοσοφία του «Νοιάζομαι και δρω» θα έπρεπε να διατρέχει ολόκληρο το εκπαιδευτικό μας σύστημα. Να αποτελεί βασικό μας στόχο το άνοιγμα του σχολείου προς την κοινωνία. Τα παιδιά μας πρέπει να τα βοηθήσουμε να ανακαλύψουν τις δικές τους ξεχωριστές ικανότητες, πρέπει να τα βοηθήσουμε να πιστέψουν στον εαυτό τους, να τα μάθουμε να συνεργάζονται, να νοιάζονται και να παίρνουν πρωτοβουλίες. Μόνο έτσι υπάρχει ελπίδα για ένα καλύτερο μέλλον.

Αυτή  την ευκαιρία έδωσε σε μας το πρόγραμμα, τη διαφορετική οπτική. Ελπίζουμε και ευχόμαστε ότι θα είμαστε σε θέση να υπηρετήσουμε τους σκοπούς του κάθε χρόνο από δω και πέρα. Άξιζε  τον κόπο.

Dim lights

Copyright © 2010-2011 Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος. - Designed and hosted by CompuLaw computers & peripherals.